Säsongstart – Saint Donat, 05 sep 2018

Äntligen är vi igång igen!

Premiären för höstsäsongen var på Saint Donat och en underbar dag avslutades med en gemensam lunch på klubbhuset. GCS bjöd på vin med Ceasarsallad à la Annika och alla njöt i solen. Spelet var lite varierande och alla hade mer eller mindre problem med greenerna. Under augusti angreps de av någon form av sjukdom och enda sättet att rädda situationen var att håla och dressa kopiöst mycket. Detta innebär att de ej kan klippas normalt och hastigheten minskar dramatiskt. En gissning är 2-3 på stimpen. Klubbens uppskattar att de kommer vara i gott skick om ca 3-4 veckor och vi håller tummarna.

Nåväl, några av oss hade dock tur med puttarna och studsarna. Ett fint prisbord dukades upp och fem priser delades ut till glada golfare.

Flaskorna fördelades till fyran Björn Malmbekk, alltid stabila Monica Svenner på tredje plats, Jan-Erik Lilloe på andra och nearest-pin och jag själv på första plats.

Det är kul att vara tillbaka i Frankrike efter en underbar sommar och för oss alla golfare här nere kommer vi ha flera månader av sol, värme och fin golf att se fram emot.

Keep swinging

Tack Gerda för ett fint arrangemang och till Annika för att du styrde upp köket på ett gott vis.

Lasse