KM på La Grande Bastide/St. Donat 6-7 maj 2014

Alla glada pristagare

Klubbmästerskap under perfekta förhållanden.

I år blev första gången som jag kunde vara med på KM i Golf Club Suedois efter 7 års medlemskap! Jag hoppas det blir många fler, då vi tänker flytta till detta underbara land i höst/vinter. Nästa år hoppas jag att min man Håkan kan vara med också, i år flyttade han (och en pigg och stark kompis från Sverige) våra möbler mm från lägenheten till nyköpta huset.

Förutsättningarna på båda banor var perfekta! Solen sken, lagom temperatur och skicket på banorna var bra. Grande Bastide’s greener var lite tröga (jag hade inte många puttar som gick fram…) men för övrigt var det inget att klaga på! Jag fick äran och nöjet att spela med Gunilla Huldt båda dagarna och Pia Vilén på Grande Bastide och Mona Adler på St Donat. Mycket fin golf från alla och jättetrevligt! För egen del slog jag bort 2 bollar dag 1 men höll ihop det lite bättre dag 2.

Det var en sann glädje att få komma ner från jobbet i Sverige och få koppla av med golf i härlig miljö och en fantastiskt fint ordnad tävling. Roligt att det är både ”vanligt” KM (brutto) och en netto-tävling; det borde locka ännu fler att vara med! Det är både roligt och lärorikt att spela golf som det är tänkt att vara, dvs att man spelar tills bollen är i hål.

Avslutning med en lätt lunch helt i min smak och prisutdelning med champagne, vin och fina vandringspriser – det heter duga! Tack alla som hjälpt till att få det att bli en sådan fin dag!

Monica Svenner