Nordic Cup på Saint Donat 08 okt 2014

Dagens sponsor

I gryningen vräkte regnet ner, men avmattades för att helt sluta i god tid före matchstart. Dock hängde forfarande regntunga skyar över golfbanan när vi gick ut, men dessa förvandlades snart till blå himmel och solsken. Luften var dock fuktig så det blev rejält varmt och svettigt vad det led.2014 Nordic Cup (1)

2014 Nordic Cup (2)
Thomas Nielsen från Jyske Bank hälsar alla välkomna

Det var 11:e upplagan av Nordic Cup som gick av stapeln denna dag, en ”landskamp” mellan Sverige och Danmark, med Jyske Bank som generös sponsor. Vi var 48 svenskar och 48 danskar som spelade parvis mot varandra i 24 matcher (plus en match utom tävlan). Varje match var egentligen tre matcher eftersom man spelade match om de första nio hålen, andra nio hålen och totalt. Så i varje match spelades det om tre poäng att fördela.

Resultaträkningen blev spännande, vi fick delresultat då och då under den utmärkta lunchen som vår sponsor Jyske Bank bjöd på.  Till slut stod det klart att Danmark stod som segrare denna gång med 39 poäng mot Sveriges 33. Det var andra gången som danskarna vann denna tävling. Grattis till Golf Club Danois!

Bildgalleri (klicka på bilder för förstoring) eller bildvisning: