Cheresco Golf Club, Piemonte – Herrtävlingen 19 april

Vinnaren av Herrtävlingen den 19 april på Cherasco Golf Club, Mats Nilsson.

Det är alltid spännande att komma till en golfbana som man aldrig har spelat. Omdömena, kvällen innan från de som spelat banan var; smal, lång och en mycket jobbig ruff.

Vi startade från hål 10, med i bollen hade jag tre positiva och inspirerande golfare; Karl Lidgren, Sten Malmström och Ben Manell. Med dessa trevliga golfkamraters hjälp fick jag till bra golf som räckte till bästa golfrundan bland herrarna.

Jag hade även hört en del om det svårspelade 13:e hålet, med vatten innan greenen. Det var därför extra roligt att med två mycket bra slag ligga i greenkanten.

Jag blev imponerad av golfbanan i Cherasco, superba fairways och mycket bra greener. Dessutom hade vi första dagen en enorm tur med vädret, strålande sol, 25 grader och vindstilla. Underbart!

Stort tack till Annika och Lasse Rutberg för ett mycket bra golfarrangemang och till Lena Andersson och Ben Manell för en så genomtänkt och välordnad golfresa.

Vi ser redan fram emot nästa golfresa!

Mats Nilsson