International Cars – Cannes Mougins 19 oktober

Vilken fantastisk dag!

Thomas Olsson -dagens vinnare!

Cannes Mougins Golf Club är en av Rivierans mest välskötta, men också en av de lite längre banorna. Normalt, när vi spelar här, får vi alla kämpa hårt för att hålla ihop spelet – vissa blåsiga dagar är det riktigt jobbigt! Men idag fanns inget att klaga på – ingen vind och en bana som var ovanligt human mot oss golfare.

I vår boll, med Fredrik, Hans och Lars, bidrog vi alla till inte bara en god stämning och en trevlig dag, utan också till ett riktigt ett bra resultat – 92 poäng! Med så många poäng är man normalt en utmanare om vinsten alla dagar i veckan! Men icke sa Nicke ! För idag var det många lag som spelade utmärkt och med mycket poäng såsom lag Peter Livijn med 93 poäng och det vinnande laget Lars Näslund med hela 96 poäng! Grattis säger vi till dem!

Individuellt så kan jag konstatera att många spelade på sitt handicap och jag är speciellt glad att se att både Peter Livijn och Ulf Nitenius prickade 39 poäng. Grattis säger vi till dem !

Själv fick jag en drömstart med birdie på hål 12 och sedan flöt det på av bara farten!

Tack till tävlingsledningen, tack International Cars för sponsorship och tack Cannes Mougins kök för välsmakande tapas och riktigt goda snacks! Så här vill vi ha det varje gång !

Ha de gott där ute tills vi ses igen,

Thomas Olsson

Så roligt! Idag välkomnar vi också Pia Andersson-Beathams make,  Glenn Beatham, som ny medlem. Välkommen Glenn!

Glenn Beatham