La Grande Bastide den 28 februari

Upp tidigt i ottan för spel på Grande Bastide. Riktigt kul att se att ägarna nu gör stora investeringar i såväl bana, övningsområden som klubbhus.

Som så många gånger förr var det Annika och Lars som tog in startavgifter och delade ut scorekort. Jag fick två, ett för laget också. De övriga i bollen var Jan-Erik Norder, Cai Cederholm och Lars Sunder.  Vilket lag det visade sig vara. Seger på fina 90 p trots regntung blöt bana. Skönt med lägesförbättring och regeln om tillfälligt vatten! Mitt egna spel förvånade mig själv; nästan alla slag gick dit jag ville och bollträffen var bättre än vanligt. Resultatet, dagens bästa, blev 39p. Jättekul! Priset blev en greenfeebiljett sponsrad av Grande Bastide. Merci beaucoup!

Stort tack till nämnda lagkamrater för en mycket, mycket trevlig runda. Jättestort TACK också till Annika och övriga i GCS som lägger ner så mycket tid och möda för att vi skall få trevliga tävlingar, fina priser och god mat.

Jan Sixtensson