Onsdagsgolf den 5 maj på Saint Donat

Äntligen får vi spela med Golf Suédois igen, var min första känsla när vi gick ut på St Donat den 5 maj!

Första 18-hålsrundan sen i mitten av oktober för min del kände jag mig allt .. Utmaningen att starta på Hål 15, det tuffaste hålet enligt min mening, stärkte inte precis självförtroendet. Men det gick OK och spelet blev sedan allt bättre framför allt mot slutet, men ändå trodde jag aldrig på vinst.

Solen sken och lager på lager av kläder skalades av när värmen kom allteftersom. Vi hade trivsamt i bollen med två långt-  men inte alltid helt rakt slående killar, Patrik och Christofer,  medan Nina och jag mestadels höll oss på fairway.

Banan var i jättefint skick, trots allt regnande några dagar tidigare, dock lite vatten kvar i bunkrarna fortfarande. Helhetsintrycket dock mycket bra.

Vi var så glada att att kunna få spela igen och skickar ett stort Tack till Tävlingsledningen för golfarrangemanget och fixade jättegoda mackor till oss att ta med oss under spelet, eftersom vi fortfarande pga covid inte fick samlas i grupp.

Vi ser fram emot mer normala omständigheter där vi alla kan samlas efter spel och ”snacka lite och jämföra bra och dåliga slag..”

Vid tangenterna
Lena Strömgren

Idag hälsade vi två nya medlemmar välkomna till vår klubb, Lena Andersson och Ben Manell.

Lena Andersson
Ben Manell