Onsdagsgolf på La Grande Bastide 6 december

Årets näst sista spel spelades på Grande Bastide igår. Vädret var klart och frosten beklädde planen.   Vi var 41 spelare  som fick vänta till 09.40 innan vi hörde shotgun ljudet. Väntandet belönades med sommar greener och banan var i gått skick. I laget spelade Göran, Ben, Lars och jag. Jag vill tacka laget för ett fint stöd och för att alla tittade efter de andras slag och laget tappade inte en enda boll. Jag önskar även tacka Mike för en väl organiserad tävling. Lagen var bra fördelade med alla tre klasser och vi lyckades spela på 4 timmar och 35 minuter vilket börjar vara rekord tid.

Maten var igen bra på Auberge  Saint Donau. Jag tyckte om sardinerna och kalven och vin fick vi tillräckligt.
Tack till er alla för att ni hyllade Finlands nationaldag. Det betyder mycket nuförtiden.
Spelet gick bra då det började löpa. Ibland skiner solen…
Vänliga hälsningar
Stig