Roquebrune den 10 maj

Grattis säger vi till vår nye medlem Peeter Moks, som vann dagen med 33 poäng och 1:a i A-klassen.

Det här var min andra start sedan jag nyligen blev medlem och det var precis lika trevligt i bollen nu som första gången. Sänder ett stort tack till Hasse, Bernt och Krister för det. Vi var verkligen fokuserade på lagtävlingen och stöttade varandra genom hela dagen. Det räckte inte till framskjuten placering så lite förvånande att en av oss ändå var den som tog hem en förstaplats. Jag har spelat Roquebrune tidigare, dock en 4-5 år sen sist, men tyckte att kvaliteten på banan var mycket bättre än jag mindes den. Sen gjorde ju sommarvädret och den ljumma vinden att förhållandena var idealiska. Som grädde på moset var maten också väldigt god. Tack för denna dag och det varma välkomnandet i klubben. Nu hemma i Sverige igen och åter mitten av oktober – ses då!

Med vänliga hälsningar

Peeter Moks