St Donat den 23 september

”Efter flera dagar med kraftiga regnoväder fick vi som tur soligt väder på onsdagen när vi spelade på Saint Donat. Det var kul att börja spela på Rivieran igen efter sommaruppehållet och förväntningarna var säkert höga hos många. Greenerna var bra, men fairways hade en god förbättringspotential.

Själv hade jag förberett i flera dagar med att titta på olika Youtube-videor om hur man undviker att duffa och toppa samt hur man spelar ur sig från bunkrar. De många undvika-duffa/toppa-förslagen var både förvillande och hjälpsamma, men som tur var kom jag inte ihåg alla förslag. Dessutom hade jag turen att inte hamna i en enda bunker, varför min glömska inte behövde komma till sin rätt. Som det är med golfen så går det upp och ned under 18 hål. Så trots 4 streckade hål och 2 missade puttar från 30 cm fick jag ihop 35 poäng och sänkte mitt handicap.

Stort tack till tävlingsledningen för välorganiserat arr (med god gråsej) och fina priser (har redan smakat av Gigondas-vinet, vilket var kanon) samt mina trevliga spelkamrater!”

Peter Livijn

Den 23 september gladde vi oss åt fyra nya medlemmar i klubben.

Välkomna hälsar vi  Peter Swärdegård, Margareta Eriksson, Pia Lisjö och Lars Sunder!