Onsdagsgolf 12 oktober på Saint Donat

Golfvänner!

En härligt frisk och kall morgon mötte oss på Saint Donat. Redan vid informationen, hade dock tävlingsledningen uppvärmande gymnastik som mjukade upp våra stela kroppsleder.

Efter tidigare regn var fairways och bunkrar på Saint Donat lite blöta och svårspelade, medan greenerna – som vanligt – var i utmärkt skick. Efter en kylig start så kom solen snart fram och vi fick en underbar golfdag!

Vi startade på hål 10, och med i bollen hade jag ett par positiva och inspirerande golfkamrater; Ulf Johansson och Jörgen Krabbe. Med dess trevliga golfkamraters hjälp fick jag till bra golf, två birdies och ett antal par som räckte till bästa rundan.

Efter golfrundan, med härligt väder samlades alla till en gemensam lunch. Stort tack till Lena Stavefeldt Hansson för ett mycket bra arrangemang.

Varma Golfhälsningar!

Mats Nilsson

Välkommen till Golf Club Suédois!

Även idag välkomnade vi en ny medlem. Erik Thoms fick sin badge!