Old Course – Mandelieu den 7 december

VINTERGOLF I PROVENCE

Det  börjar med att skrapa isen från vindrutan i Sainte Maxime, och vidare färd i en vacker soluppgång med temperatur runt fryspunkten. Väl framme i Mandelieu la Napoule har solen börjat värma och mot slutet av rundan är jag nästan svettig. Det beror delvis på det vackra vädret , men också på att jag börjar ana att det kan bli en ny kanonrunda , eftersom jag hade 22 p på de första 9 hålen och bara ett blankt på 10an.

Det slutade bra tack var en långputt som sista slag.
Jag hade sett fram mot denna runda eftersom jag var ihoplottad med Jan Pedersen, som jag skall möta i nästa omgång av Klubbens Matchspel,  och nu höll vi jämna steg fram till och med nionde hålet då JP gjorde några missar. Risken är nu stor att han skärper sig och blir farlig i vår riktiga match. Tack också Magnus A och Sören M för att Ni bidrog till god stämning i bollen.

Dagen blev dubbelt lyckad i och med att jag också lyckades med att placera bollen närmast pin på hål fem och därmed kamma hem en till flaska av det synnerligen förträffliga vin som Annika har valt åt pristagarna.

Tack igen Annika för att du sköter om oss och bidrar till den goda stämningen i vår klubb.

Jan-Erik Norder