Ärtor och Punsch GAN den 1 november på La Grande Bastide

Ärtor och Punsch – GAN golfen

Plötsligt händer det. Jag vann! Och nog är jag förvånad! Men också väldigt glad. Ibland blir det bra
om än inte alla slag är perfekta men det är de ju inte för någon vad jag förstår.
Men under rätta förutsättningar är det nu bevisat att det kan ske om än med stor överraskning för
alla och en var inte minst mig själv.
Men det hade inte lyckats utan stödet från lagkamraterna för dagen och ett mycket trevligt sällskap i
vår boll. Tack Seija, Amie och Peter. Riktigt roligt och så inspirerande att få ta del av ert fina spel och
er vänlighet.
För mig är vidare en kort bansträckning och gärna med utslagsgivande och svårputtade greener en bra kombination.
Många tack även till matarrangörerna, Lena och Ben som likt föregående år hade tillagat en mycket uppskattad och smakrik måltid.
Naturligtvis skall Fabrice Laty på GAN samt Patrik Sundin på Stadsbudskontoret ha vårt varma ochuppriktiga tack för sina så goda bidrag. Välkomna åter!
Avslutningsvis ett stort tack till vår alltid så med rätta uppskattade tävlingsledning som idag representerades av Annika för ett på alla viss professionellt genomförande.

Väl mött på nästa tee!

Conny

Vilken underbar golfdag !
Jag spelade med ett härligt glatt gäng bestående av Pia,Leif och Jörgen.
Alla var på ! Efter 9 hål i lagtävlingen hade vi 49 poäng. Då bestämde vi oss för att  nu skall vi kämpa så vi får 100poäng efter 18 hål.
Det blev 98 poäng , pas mal !
Jag började med en birdie på 10an och slutade med en birdie på 9an.
Den är jag  stolt över !
Alla i laget tog individuella priser . Då blir det ännu roligare !
Tusen tack Annika för en  bra genomförd tävling och tack för champagnen för mina år som tävlingsledare.
Lena o Ben tack för ett bra arrangemang och god uppiffad soppa och tack till våra generösa  sponsorer.Tack Sten för infon om vad Erik XlV egenligen dog av, ”Soupe de Poison”Kramar
Lena

Stor dag! Vi fick hälsa fyra nya medlemmar till vår aktiva klubb. Varmt välkomna!
Välkomna Jukka Suominen, Lennart Evrell, Lena Väihkönen, Petter Gudmundseth!