BIL – Nordic Cup – Saint Donat, 12 okt 2018

Vilken fin dag det blev !

Det såg inte så lovande beträffande vädret , men solen var med oss hela dan och regeln att droppa ur bunkrar var samma för alla nordbor den dagen.

Undertecknad , som var svensk tävlingsledare för detta event för första gången, förstod att di danske tyckte det hade gått för många år utan dansk seger. I alltför många år hade våra danska vänner gått hem utan pris  (tretton av fjorton om jag förstått det rätt)!

Inför årets tävling lyckades Mads Barslund plocka fram 38 deltagare (rekord!) , så det gällde att vaska fram lika många bland våra svenska , finska o norska medlemmar – detta var inte självklart , men lyckades med lite lock och pock.

Detta innebar att 19 matcher skulle spelas och det var en batalj.

Jerker som prisutdelare vid lunchen lyckades in i det sista hålla en spänningens nerv i det hela….

Till slut blev det dock meddelat att Danmark vunnit med 29,5 mot 27,5 och alla danskar ( liksom vårt lag  ) tyckte detta var juste och på tiden !!!

En fin dag i nordisk förbrödring ( bland tjejer och killar !) , som vi skall göra om 27/9 2019 ( priminärt ) och då……….

Stort tack till Banque Internationale de Luxembourg för sponsring av en fin lunch och priser !

Sven Boethius , svensk tävlingsledare