Danske Bank / Finlandia Cup – Claux Amic, 13 mar 2019

Kära medtävlare och tävlingsledning på Svenska golfklubbens tävling den 13 mars, Claux Amic

Dagen började bra! Vi kom hela vägen från Nice till Claux Amic utan problem!
Gerda utlovade sol och det blev det, men också tidvis en hel del vind. Banan ligger vackert, i vad som verkligen känns vara det riktiga Provence. Från särskilt ett hål är utsikten milsvid över havet och Les Îles de Lerins.  Det var shotgun och alla kom ut till sina hål i god tid och vi kom igång snabbt.

Sen fick vi leta bollar. Det studsade och rullade på vart enda hål! Greenerna var hårda och det var inte mycket som fastnade.

Sven Boethius, Maj-Britt Boström, Charlotte Lundqvist, Eeva Piitulainen, Gunilla Huldt, Peter Livijn, Eva Björk, Anna Boethius och Patrik Soric från Danske Bank

Med mina medspelares hjälp lyckades jag rätt ofta hitta bollen och därmed lyckades jag skrapa ihop hela 30 poäng! Det räckte till vinst!
Jag vann en jättefin vas från Iittala

TACK till de finska klubbkamraterna för fina priser och TACK Danske Bank för god lunch!
ANNA

Lagvinnarna: Eeva Piitulainen, Majbritt Boström, Sven Boethius, Patrik Soric

Meddelande från vår sponsor:

Ett stort tack till er alla för ett mycket lyckat arrangemang på Claux Amic.

Det var väldigt trevligt och trevligt att även återse flera bekanta ansikten.

• För personer i Frankrike med ett investeringsbart kapital runt 1 mio Euro kan Danske Bank International Luxembourg hjälpa till med;
    • Bolån i Frankrike till personer som är över 60år
    • Wealth Planning frågor, arv etc.
    • Inget livförsäkringskrav
    • Inget amorteringskrav