Greensome-tävling tisdag 1 mars på Valbonne

Vi vilade oss i form.

Mitt i den bedrövliga situationen i Ukraina tog vi bilen från Stockholm till Antibes. Vi åkte till Sverige i början av december och har inte hållit i en golfklubba sedan dess. Tre dagar tog färden ner och bensinpriset hade rusat. I Tyskland tankade vi för 2,10 € litern. Söndag kväll framme i Antibes och tisdag morgon dags för golf. Kriget i Ukraina gör att aktiviteter som golf inte känns riktigt rätt, men inget blir bättre av att sitta hemma och se på nyheter.
Vi bestämde därför att spela greensometävlingen på Valbonne. Vi hade turen att få spela med paret Rutberg som pressade oss till stordåd.

Vem hade kunnat ana att vi skulle vinna efter tre månaders vila? Inte vi i alla fall. Desto roligare då att vi lyckades komplettera varandra så pass bra att det räckte till seger trots fem bortslagna bollar av Jerker vilket väl visar vem som styrde spelet.
Annika och Lasses arrangemang var som vanligt oklanderligt. Stort tack för detta. Valbonnes lunchplanering hade som brukligt en del övrigt att önska. Vin och mat bör rimligtvis serveras tillsammans, vilket de verkar ha väldigt svårt att förstå. Vi vet dock hur mycket tävlingsledarna jobbar med att få dom att förstå detta. Utöver det fanns det inte mycket att klaga på, vädret var bra om än blåsigt stundtals och banan var i mycket bra skick.
Eva och Jerker Björk
Idag hade vi glädjen att välkomna fyra nya medlemmar till klubben!
Annika Tuvert Stjernberg, Maud Sallander med maken Ulf Johansson samt Margareta de Goys.