Herrdagen – Valescure 25 mars

Conny Berglund did it again…

Vilken Bana Valescure!!

Efter en solig om än en inledningsvis lite kylig dag med en stundtals hård vind gjorde jag det igen. Eller, gjorde och gjorde, det bara blev så igen att ett relativt stadigt spel räckte till vinst. Men när det nu bara var ”herrar” man spelade med så ber jag inte om ursäkt för detta.
I min hemmaklubb finns det är uttryck som säger att ”det är roligare att vinna än att förlora”, och när det gäller en herrgolf som idag kan jag bara instämma.

I första hand vill jag tacka mina lagkamrater Ben Manell, Per Klintstam och Svante Lundbrink för att vi lyckades skapa en fin stämning och en ”kul” boll med allt vad det innebär. Det bidrog naturligtvis till lagvinsten men avgörande var att vi alla bidrog med goda poäng på ett varierat och mycket jämt vis över de 18 hålen.

I andra hand ett tack till klubb och bana som med mina mått mätt var i ett strålande skick.

Även efterföljande mat och dryck, som i och för sig med hänsyn till eftermiddagsvädret fick avnjutas inomhus, var till belåtenhet.

Avslutningsvis ett stort tack till vår tävlingsledare Lars Rutberg som på ett förtjänstfullt sätt höll ihop dagen. Han blir snart ordinarie!!

Bästa hälsningar

Conny