KM 18 & 20 maj 2021

Vinnare i KM 2021 blev i år Lars Seiz Herrar och Lena Widerström Damer. Christina Malmström vann Senior Damer och Lars Nilsson-Dag vann

Nettotävlingen herrar vanns av Fredrik Hegner. Annika Rutberg blev förstepristagare i nettotävlingen damer.

Stort grattis!

Lena Widerström

Med en underbart vacker dag avslutades årets KM på Old Course Cannes/Mandelieu. En härlig bana med känsla av lite svunna tiders ”Riviera”. Att ta den lilla färjan ”aller et retour” är charmerande. De små (ibland stora) privata flygplanen som lyfter strax intill och höjer sig ovan golfbanans magnifika pinjeträd är ett läckert inslag.

Nu skriver jag bara om torsdagen då jag förträngt delar av tisdagen spel. Från torsdagen finns bara positivt minne kvar av mina trevliga medspelare, banans fina skick och ett bra tempo.
KM avslutades på restaurangen vid det anrika klubbhuset. Att återigen få sitta runt ett bord på restaurang och då tillsammans med sina kul medspelare och njuta i solen med en välförtjänt Aperol var härligt.
Stort tack för ett väldigt fint arrangerat och genomfört KM. Så roligt att vara med i Golf Club Suédois.
Lena
Lars Seiz

Äntligen fick vi spela KM igen. Sista året har ju varit minst sagt stökigt och särskilt för våra eminenta golfvärdar. Nu när Frankrike öppnar upp igen fick vi njuta av fina banor, underbart väder, varmt och hjärtligt sällskap samt restaurang besök. Äntligen !!!

Första dagen spelade vi på Grand Bastide och resultaten var lite blandade med tanke på de snabba greenerna. För egen del så stämde spelet fantastiskt bra och det var en sån där dag då även några missar resulterade i bra utfall. På damsidan var det lite blandat och storfavoriten Lena Wideström hade extra stora problem på 15e hålet.

Andra dagen visade sig Old Course från sin bästa sida och till och med bunkrarna var krattade. Scorerna var lite bättre och det var ett tecken på att de flesta gynnades av att spela två ronder på tre dagar. På herrsidan kunde jag behålla mitt försprång som jag skaffat mig under första dagen. Om andra platsen var det en kamp in i det sista och vår nya medlem Peter Ågren drog det längsta stråt knappt före Thomas Olsson.

På damsidan var det oerhört dramatiskt. Ammi som gick ut i ledningen med ett slag fortsatte i samma stil. De snabba greenerna var dock svårbemästrade och slagen rann iväg. Lena Wideström studsade starkt tillbaka efter debaclet på Grand Bastides 15e. Lena knappade stadigt in och efter ronden visade det sig att hon knep första platsen tack vare  bättre sista arton. Tvåa med lika många slag blev Ammi Seiz.  En och annan treputt grämde henne säkert men andraplatsen kändes snabbt bra och hon tyckte att Lena var en värdig vinnare. Trea blev Lena Andersson.

Seniorer damer vanns av storfavoriten Christina Malmström och herrklassen av den mest förvånade och glade Lars Nilsson-Dag.

Tävlingsarrangemanget var föredömligt som alltid av Annika och Lasse och stämningen under prisutdelningen var på topp.

Tack alla för två underbara dagar och särskilt Annika och Lasse, som gör ett fantastiskt jobb för klubben och oss alla. Utan er vore livet på Rivieran mycket tråkigare.

Lasse Seiz

Vi hälsar samtidigt  vår nye medlem,  Peter Ågren, välkommen till klubben!  Bra start!

Peter Ågren