KM den 23 & 25 mars

”De yttre förutsättningarna kunde inte varit bättre. Strålande solsken och två banor, Grand Bastide och Saint Donat i absolut toppskick. Lägg därtill en ypperligt väl organiserad tävling av Annika och Lars. Stort Tack till Er. Efter den första dagen lyckades jag skapa en bra lucka ner till närmaste konkurenterna. Det försprånget räckte för att ge ett lugn under dag två. När jag sedan rullade i en tiometers eagleputt på hål tretton kändes pokalen inom räckhåll. Det är en ära att få sätta sitt namn bredvid de tidigare vinnarna och redan nu planeras för försvarandet av denna efterlängtade titel. Tack till samtliga deltagare och särskilt tack till Lars, Fredrik och Hans för bra matchning och en härlig fight.”

Med vänliga hälsningar

Peter Ågren

Efter första dagens spel av KM på Grand Bastide var det en mycket jämn match mellan Gunilla, Seija och mig. Min ovana att spela slagtävling gjorde det extra spännande och nervöst. Det blir brutalt och jobbigt att hamna i tråkiga lägen, poängen och ställningen förändras snabbt.

Andra dagen på Saint Donat började även den mycket jämnt mellan oss i bollen. Gunilla Seija och jag turades om att briljera och missa. Mina lagkamrater var bra på att hitta min boll som ofta gömde sig bland alla vita små bellis på banan. Inför 17:e hål låg Gunilla och jag lika. Min första boll trodde vi var borta så jag droppade ut min andra boll ur vattenhindret och lyckades få 9 slag i, första bollen hittades i greenkant efter en mirakulös trädstuts men då var den förstås ur spel. Där tänkte jag att matchen var avgjord och att Gunilla skulle bli årets klubbmästarinna. På 18:e hål sänkte jag en 20 meters putt för par och vinst. Pust!

Tack Annika och Lasse för bra arrangemang och goda viner till prisutdelningen. Tack även till Gerda som dök upp med klubbens nya snygga prisvärda tröjor så vi kunde klä upp oss till fotograferingen.

Vi ses

Ammie Seiz