KM Slagtävling dag 1 och 2 Herrar & Damer

KM Damer vanns av Eeva Piitulainen

Eeva Piitulainen vann KM damer. Grattis!

Fyra damer hade anmält sig i klubbmästerskapet i Golf Club Suédois, men två hade avbokat sig. Då
blev det kvar två finska damer, som tävlade om klubbmästerskapet i GCS: Seija Simos och jag. Det
blev två roliga och spännande tävlingsronder. Den 1/3 spelade vi på Barbossi och den 3/3 på Old
Course. Den första dagen hade vi sällskap av Jan-Erik Norder och den andra dagen spelade vi med
Jerker Björk.
Seija och jag har nästan samma handicap, varför tävlingen blev extra spännande. Resultatet var lika
efter 36 hål, vilket ledde till särspel efter diskussion med Jerker. Vi spelade om hål nr 18. Då hade jag
turen på min sida och jag vann med ett slag.
Tack, Seija, för två trevliga golfdagar och väl genomfört tävlingsledarskap! Hoppas att flera damer
deltar i klubbmästerskapet nästa år.

Eeva Piitulainen

KM Herrar vanns av Peter Ågren

Peter Ågren, vinnare av KM Slagtävling Herrar 2023. Grattis!

”Första dagen på Barbossi var för min del mindre bra.  Å ena sidan var det upplagt för en spännande runda tillsammans med Lasse, Fredrik och Per.  Å andra sidan vet jag inte när jag senast slog bort tre bollar på en runda. Jag låg fem slag efter Lasse efter rond 1 men det kändes som betydligt fler. Det var bara och ladda om batterierna till dag två och börja jaga. Denna dag bjöd på strålande sol och Ammi Seiz vinkade av oss på första tee. Efter tio hål hade jag endast hämtat in ett av de totalt fem slag jag låg efter. Sista åtta hålen spelade jag felfritt och med tre hål kvar att spela lyckades jag äntligen passera Lasse. Birde på sjuttonde gjorde att artonde bara blev en formalitet.

Ett stort Tack till Lasse och Fredrik för bra fight sista varvet!  Stort Tack även till Seija för ett mycket bra arrangemang.
Jag är mycket glad att jag lyckades försvara min titel från förra året.”
Peter Ågren