Nordic Cup 2020

Svenska golfklubbens stolte lagkapten tackar Danska golfklubbens ordförande,Myrna Hald, för en god match.

Den 28 september var det landskamp ( Nordic Cup ) på St Donat mellan svenska o danska golfklubben.

Vädret var strålande , banan i fin form , restaurangen serverade god lunch , vår sponsor Banque International de Luxembourg ( BIL) bjöd flott…

Men viktigast av allt , det svenska laget vann nio matcher och spelade oavgjort i en match – så brakseger för de svenska , inkl andra nordiska, spelare från GCS.

En stor hyllning lagets medlemmar nedan och ett speciellt omnämnande till Christina Malmström, som genom en planeringsmiss av hennes tilltänkte partner ensam slog det danska paret. Vidare tack Bosse Sörensen , som spelade så trevlig golf med BILs representant att de lovade komma tillbaka nästa år.

Det vinnande laget från Golf Club Suédois :

Fredrik Engström/ Lars Näslund
Christina Malmström
Anna Boethius/ Sten Malmström
Wivi Mikkelsen/ Bo Cnattingius
Lena Sörensen/ Aksel Mikkelsen
Lars Sunder/ Bo Strömgren
Lena Strömgren/ Göran Sundin
Ingela Roos/ Björn Malmbekk
Patrik Sundin/ Stefan Angwald
Lars Rutberg/ Sven Boethius

Grattis o tack för fin insats!

Sven Boethius , lagledare