Onsdagsgolf på Old Course den 26 januari.

Vilken golfdag!

Först en kall morgon med hot om provisoriska greener och sen en bra bana med härligt väder. Boffe och jag skulle ju givetvis ”impa” på Christina och Marie, så vi gick ut ganska hårt. Men det smittade tydligen av sig för efter 9 hål hade alla fyra väldigt bra resultat. Normalt sett brukar då en djupare svacka inträda. Dock inte för mig den här gången. Den inträffade istället först på 18:e hålet i en mer traumatisk version…..

Utslaget träffar och fastnar i ett träd på högersidan. Ny boll och sex slag senare i koppen glad att slippa ”maxslag”på hålet vänder jag mig mot min vagn. Borta – finns bara inte. Då ser man hur det bubblar från botten av vattenhindret och kan skönja min bag. Elvagnen hade alltså tagit sig en egen liten tur.

Tuff avslutning – men tack Annika för en i övrigt kul dag!

Magnus Ahnmé

Idag fick vi även hälsa tre nya medlemmar välkomna.

Suzanne Kärnell
Anders Swahn
Andreas Swahn och Lars Ansman Perssy får GCS-badgen av vår tävlingsledare Annika Rutberg.

Här kommer ilte bilder från dagen: