Opio-Valbonne den 1 februari

Jag fick börja dagen med att skrapa rutorna på bilen. När jag kom till golfbanan tvekade jag om jag överhuvudtaget skulle värma upp på rangen innan, men gjorde det i alla fall. Frös om händerna. Det var kyligt. Men efter en kopp kaffe i restaurangen innan start kändes det bättre.

Vi fick besked om att flera greener som låg i skugga var stängda och att det därför var vintergreener på 7 hål. Synd, men så blir det ibland på vintern här. Min boll, med Lisa, Seijja, nye medlemmen Anders och jag själv, startade på hål 17. Det blev en rivstart för min del, gjorde par direkt. Bra start, tänkte jag, och så blev det par på nästa hål också av bara farten. Inspirerad av detta fortsatte jag med att göra par på de två efterföljande också. Aldrig tidigare har jag startat en golfrunda med 4 par (okej, ett av dem var med vintergreen)!

Solen sken från en klarblå himmel och snart kom värmen också och ytterkläderna åkte av. Resten av rundan fortsatte nästan lika bra som den startade, bogeys och par. I ärlighetens namn ska nämnas att vintergreenerna hjälpte till en del, några hål blev ju lite kortare. Men jag kände mig nöjd med dagens spel ändå.

Det blev genomgående höga poäng i tävlingen, det krävdes över 40 poäng för att vinna pris!

Jag vill tacka mina medspelare i bollen och ett stort tack till GCS och tävlingsledarna Solweig och Ulf för en bra genomförd tävling och en god och trevlig lunch på Auberge St. Donat.

Göran Flybring

Välkommen Anders Åberg till Golf Club Suédois!