Nya biträdande tävlingsledare fr.o.m. 2016

Tom Ringnes

Jeg er en normand som bor deler av året i Valbonne og deler av året i Estpona i Spania som ble bitt av golf basillen for 10 år siden.

Jeg har min bakgrunn innenfor hotell og restaurantbransjen hvor jeg drev min egen virksomhet i mange år. Flyttet ifra Norge i år 2000 til Danmark hvor jeg ble ble presentert for golfsporten. Flyttet til syd Frankriket 2007.

Ble gjort kjent med  GCS av min far som var med i klubben helt siden den ble stiftet.

Har vært medlem av klubben i 4-5 år så det er vel på tide at også jeg bidrar som “bitredande tevlingleder” for prøve å fortsette det gode arbeide klubben gjør for flest svensker, men også andre scandinaviske medlemmer.

Annika RutbergAnnika Rutberg

Jag och min man Lasse tillbringar halva året i Antibes och annars bor vi i Stockholm. Mitt golfande började för c:a 15 år sedan och jag är medlem i Golf Club Suédois sedan 2009. Förutom att jag är medlem i Saint Donat är jag medlem i Wermdö Golfklubb i Sverige. Jag är utbildad sjuksköterska, men i takt med att familjen växte med fyra söner var jag tvungen att sadla om och har sedan 1984 arbetat inom finans/bankbranschen. Jag har också en fastighetsmäklarexamen i bagaget. Under åren 2002-2008 när vi bodde i London drev jag en cateringfirma då matlagning är ett av mina stora intressen.

Säsongen 2015-2016 har jag ansvaret för måndagsgolfen på Saint Donat och ser mycket fram emot att arbeta med tävlingsverksamheten inom Golf Club Suédois nästa år.