Ulf Sohlberg – biträdande tävlingsledare

Efter många semestrar på Rivieran köpte vi egen bostad i Juan Les Pins 2010. Samma år ansökte vi om medlemskap i Club Suédois. Jag och min fru, Solweig, spelar gärna golf. Vi har varit aktiva golfare i dryga 30 år. För oss var det en självklarhet att som fritidsboende på Rivieran vidga vyerna inom golfen. Club Suédois har givit oss så mycket, nytt umgänge, ny energi och möten med alla trevliga golfare. Jag kommer nu med stöd av Solweig vara biträdande tävlingsledare vid de tillfällen vi är på plats.

Vi är Uppsalabor och har så alltid varit. Vi har 2 barn. Vår dotter bor med sin familj i Stockholm emedan sonen bor i Geneve med familj. Jag har i huvudsak haft arbete som säkerhetschef inom försäkring/- och i telekombranschen därtill har vi haft familjeföretaget, Mäklarhuset i Uppsala, i 30 år.
Då vi nu valt att avsluta yrkeslivet så har vi som mål att kunna vara mer och under längre perioder på Rivieran. Ser fram emot att kunna få engagera oss i vår fina Club.

Ulf Sohlberg