Reportage från Jubileumsgolfen 26/9

SONY DSC

I perfekt väder spelades jubileumsgolfen på S:t Donat. Herrarnas A-, B och C-klasser vanns av Lars Björk, Jerker Björk och Jonas Roth. I damklasserna vanns A-klassen av Margit Davidsson, B-klassen av Ulla Sjöqvist och C-klassen av Eva Björk.

Vilken underbar dag!!

Jubileumsgolfen 2013 på Saint Donat spelades i perfekt golfväder med härlig stämning bland alla deltagare. Jag som knappt spelat i några golftävlingar, vann första pris i C-klassen! Mina bollkompisar sporrade mig till stordåd. Tack Ingela, Jonas och Anders! Min man och jag blev medlemmar i Golf Club Suèdois 2009, men jag var med på min första runda i klubben nu i våras, 2013. Även då på Saint Donat, men då vräkte regnet ner och tävlingen blev förkortad till niohål. Innan dess ville jag inte spela några tävlingar då jag kände mig alltför osäker och fortfarande efter tio års golfspelande känner mig som nybörjare.

Jag är tacksam att Jerker pushat på mig så jag nu törs vara med på Golf Club Suèdois fantastiskt trevliga arrangemang. Alla glada, vänliga, positiva medlemmar som vi nu lär känna bidrar till att jag gärna spelar flera tävlingar. Kanske kan jag vinna någon mer gång i framtiden….! Champagne är ju inte helt fel.

Eva Björk