GAN tävlingen på CannesMougins 14 maj 2014

gan assurancesBästa tänkbara väder och en bana i perfekt kondition lockade 55 golfspelare till säsongens sista golftävling. Kanonstarten kl 09.30 föregicks av en som vanligt klar och redig information av tävlingsledningen. Idag gällde 3-bollar och 2 klasser – en dam- respektive herrklass och en ”Närmast pin” likaledes dam och herr. Helge Alten, Cannes Mougins vice ordförande, hälsade oss välkomna till banan denna dag och lockade dessutom till förmånligt medlemskap i klubben – något att tänka på. Banan är verkligen en av de vackraste banorna i Alp Maritime. De som vände sig om på bl a 15de hålets tee kunde njuta av solbelysta, vitklädda alptoppar.

Hemmaspelarna hade, som vanligt, fördel av sin bankännedom, vilket märktes i prislistan. Damklassen vanns av Kina Alten och själv hade jag glädjen att vinna herrklassen. Stort tack till GAN som sponsrade denna tävling och som lovade att återkomma nästa år.

Undertecknad, som lottats i en mycket trevlig boll, spelade som i trans och hade all anledning att i sitt winner’s speach inte bara tacka sponsorn GAN, sina medspelare, alla övriga som inte spelat bättre utan också den perfekta tävlingsledaren Gunilla Huldt och hennes dolda resurs Kristoffer.

Trevlig golfsommar önskar
Anders Tollstén