Onsdagsgolf – Roquebrune, 13 nov 2019

Den 13:e November var vi 38 spelare på Roquebrune Golf Resort 5* och det var en härlig dag i solskenet men det var lite kallt i början av rundan.
Banan var lite teknisk, annorlunda och med oftast mycket vacker utsikt över bergen i väst, norr och öst. Banan rekomenderas verkligen.

Vi hade en trevlig 3-boll med Henrik Hansson och min kompis Sten Ramel (33 poäng!) som var inbjuden och kanske kommer att bli medlem iom att han har lägenhet i Montboron. De första 9 gick bra och vi samlade där in 46 poäng i laget! Henrik hade en klassisk golf sving och Sten hade en otrolig naturlig sving där han bla peggade jättehögt med en järn 6a från tee och slog ett kanon slag på ett 3-par green! (..Sten var lagledare och skicklig i bandylaget under skoltiden). Andra 9-an hade vi alla 3 lite missöden men det gick bra ändå. Det blev fina poäng resultat från flera spelare. Vårt lilla lag vann lagspelet.

Till min förvåning kunde jag samla in 37 poäng med första plats efter en lite rostig start.Tack för alla fina vinpriser! GCS bjöd på en mycket god lunch med Morzarella sallad och en mycket god maigret de canard och lokalt gott rödvin.. bravo kökslaget – verkligen!

Lena Stavefeldt/ Hansson med team ordnande tävlingen förträffligt smidigt o bra. Tack skall ni ha för denna finfina dag!

Mike Hallerström