GAN – Opio Valbonne 16 okt 2019

En kylslagen morgon- man kan ana att hösten sakta är på väg- förbyttes snabbt till ett fantastiskt golfväder när vi spelade GAN Open på Valbonne 16/10. Banan var i utmärkt skick- bara bunkrarna visade spår efter det häftiga regnvädret dagen innan.

Som alltid i golfklubbens tävlingar hade vi mycket trevligt i vår golfboll. Spelet var också helt ok. Hade vi inte strulat till det på de två sista hålen hade vi varit med och slagits om lagsegern. Min egen golf har visat på glädjande förbättring de senaste veckorna och jag är mycket nöjd att ha noterat 37 poäng med mersmak.

Efter golfen bjöds vi på en mycket god lunch av GAN på golfklubbens terass i strålande solsken. Stort tack till GAN för detta! Också ett stort tack till dagens tävlingsledning – Sven Boethius – för utmärkt arrangemang.

Åke Magnusson