Upp tidigt i ottan för spel på Grande Bastide. Riktigt kul att se att ägarna nu gör stora investeringar i såväl bana, övningsområden som klubbhus.
Som så många gånger förr var det Annika och Lars som tog in startavgifter och delade ut scorekort. Jag fick två, ett för laget också. De övriga i bollen var Jan-Erik Norder, Cai Cederholm och Lars Sunder. Vilket lag det visade sig vara. Seger på fina 90 p trots regntung blöt bana. Skönt med lägesförbättring och regeln om tillfälligt vatten! Mitt egna spel förvånade mig själv; nästan alla slag gick dit jag ville och bollträffen var bättre än vanligt. Resultatet, dagens bästa, blev 39p. Jättekul! Priset blev en greenfeebiljett sponsrad av Grande Bastide. Merci beaucoup!
Stort tack till nämnda lagkamrater för en mycket, mycket trevlig runda. Jättestort TACK också till Annika och övriga i GCS som lägger ner så mycket tid och möda för att vi skall få trevliga tävlingar, fina priser och god mat.


Tack till lagkamraterna Janne, Patric samt Micke !




Årets näst sista spel spelades på Grande Bastide igår. Vädret var klart och frosten beklädde planen. Vi var 41 spelare som fick vänta till 09.40 innan vi hörde shotgun ljudet. Väntandet belönades med sommar greener och banan var i gått skick. I laget spelade Göran, Ben, Lars och jag. Jag vill tacka laget för ett fint stöd och för att alla tittade efter de andras slag och laget tappade inte en enda boll. Jag önskar även tacka Mike för en väl organiserad tävling. Lagen var bra fördelade med alla tre klasser och vi lyckades spela på 4 timmar och 35 minuter vilket börjar vara rekord tid.
I achieved a new personal record with 43 points.
Som medlem sedan 1997 har jag genom åren träffat många trevlig kamrater på olika fairways, i ruffen och ibland i baren. Så också idag, som var början på jubileumsfestligheterna. 

Plötsligt händer det. Jag vann! Och nog är jag förvånad! Men också väldigt glad. Ibland blir det bra
Jag spelade med ett härligt glatt gäng bestående av Pia,Leif och Jörgen.
Väckning 05.45 kolsvart ute. Kom till Valescure ca 07.30 fortfarande svart ute. Gick förbi klubbhuset inga lampor var tända, bort till 1a tee där det stod 3 damer och skulle slå ut i mörkret, på fairway stod en golfbil med ljusen riktade mot dom så de visste vart de skulle slå.
Kan man annat än spela bra när man får spela med ett Dreamteam! Christina, Lars och Peter. Så inspirerande och roligt. Dessutom att få se dessa herrars härliga långa slag. Wow. 















Återligen ett fint GCS-arrangemang då klubbens gubbar mötte på golfbanan Valescure av högsta kvalitet!
Terre Blanche – rankad som en av kontinentala Europas bästa banor! Alla som var med idag var säkert lika sugna och lika taggade som jag på att ta oss an denna fina, men också i många stycken utmanade, bana. 

Årets golf utmaning, KM foursome för äkta makar, spelades i år på Grande Bastide i strålande vårsol. Ingen vind heller vilket var skönt. Vi spelade med Gunilla och Kristoffer Huldt så vi visste att vi skulle ha inspirerande och trevligt spelsällskap. Par på hål 18, vårt första hål, gav oss en bra start. Sedan kom några mindre välspelade hål innan vi kom igång igen och vi avslutade starkt med en lång birdieputt på 17. Allt som allt en härlig dag på golfbanan och som avslutning en god lunch på Grande Bastides soliga terass.

Idag lyckades jag göra en HIO på onsdagstävlingen på Valbonne. Det var på hål 5, det hål där man slår rakt upp för en brant backe och inte ser själva greenen. Det var ett bra slag med pitchen. 